Bağımsız Basın Standartları Örgütü The Sun gazetesini hatalı buldu

Bağımsız Basın Standartları Örgütü The Sun gazetesini hatalı buldu

Bağımsız Basın Standartları Örgütü, Kraliçe II. Elizabeth’in, ülkesinin AB’den çıkmasını desteklediğini iddia eden The Sun gazetesini hatalı buldu.

Bağımsız Basın Standartları Örgütü, Kraliçe II. Elizabeth’in, ülkesinin AB’den çıkmasını desteklediğini iddia eden The Sun gazetesini hatalı buldu.

İngiliz Bağımsız Basın Standartları Örgütü (Ipso), Kraliçe II. Elizabeth’in, ülkesinin Avrupa Birliği’nden (AB) çıkmasını desteklediğini iddia eden gazeteyi hatalı buldu.

The Sun gazetesinin manşetine taşıdığı “Kraliçe Brexit’i destekliyor” başlıklı haberle ilgili incelemesini tamamlayan Ipso, haberin “yanıltıcı” olduğunu kaydetti. Ipso, gazetenin, hakkında verilen kararı yayımlaması talimatını verdi.

Ipso, The Sun ile ilgili kararında söz konusu haberin metninin editoryal davranış kurallarını ihlal etmediğini ancak kullanılan başlığın yanıltıcı olduğunu vurguladı. Ipso, gazetenin kullandığı başlığın, kraliçenin anayasal yükümlülüklerini çiğnediğini ima ettiği bildirildi.

The Sun’ın mart ayında yayımladığı haberde, ismi verilmeyen bir kaynağın, Kraliçe ile dönemin İngiltere Başbakan Yardımcısı Nick Clegg arasında 2011’de yapılan konuşmaya şahit olduğu belirtildi.

Konuşmada Kraliçe’nin, AB yanlısı görüşleriyle bilinen Clegg’e “AB’nin yanlış istikamette ilerlediğini” söylediği ileri sürülmüştü.

Haberde ayrıca, birkaç yıl önce Kraliçe’nin milletvekillerine yaptığı konuşmada da “Avrupa’yı anlamıyorum.” dediği iddia edilmişti.

Haberler